Vaatejätti toi markkinoille kierrätystuotteista tehdyn malliston

03.09.2015 09:15 - Reija Saarinen

H&M haluaa luoda muotia, jossa turhasta tehdään tarpeellista.

Kierrätys on ollut muodissa jo pidempään. Sen vuoksi kirpputoreista onkin tullut suosittuja shoppailupaikkoja. Nyt myös suuret vaatejätit ovat kantaneet kortensa kekoon uusiokäytön puolesta.

H&M-ketjun missiona on luoda muotiin suljettu kierto keräämällä vanhoja vaatteita ja valmistamalla niistä uusia. Selvää on, että moinen käytäntö tulee vähentämään raaka-aineiden tarvetta ja näin ollen muodin muita vaikutuksia maapallollemme.

H&M onkin tuonut markkinoille uudet denim-tuotteet, joiden valmistukseen on käytetty vain firman vaatekeräykseen tuotuja vaatteita.

Katso lyhytvideo aiheesta alta.

Lue myös: Kierrätystä parhaimmillaan: Juomatölkeistä tehtiin huikeaa taidetta - katso

Kilpailut

Uusimmat