Levy-yhtiöiden uusi markkinointikeino: albuminkannet mainostilaksi

04.08.2009 09:26 -

Alati laskevan levymyynnin aikana levy-yhtiöt yrittävät kuumeisesti miettiä uusia markkinointi- ja rahoituskeinoja. Uusin ajatus on levyn kansivihkosen myyminen mainostilaksi , kertoo brandweek-sivusto.

Ensimmäinen mainostilaksi muutettu levynkansi löytyy poptähti Mariah Careyn tulevasta, syyskuussa ilmestyvästä Memoirs-levystä. Elle-lehden kanssa yhteistyössä tehty 34-sivuinen, kansivihko sisältää muun muassa Elizabeth Ardenin ja Angel Champagnen mainoksia. Careyn aikakauslehden tyyliin taitettu kansivihko sisältää myös tähteä koskevia artikkeleja. Mukana on muun muassa laulajan rakkauselämästä ja studiotyöskentelystä kertovat jutut.

"Perusajatuksena on se, että myymme miljoonia levyjä joten mainostajat haluavat varmasti myös osansa näkyvyydestä. Suurin osa lehdistä ei saavuta läheskään yhtä suurta lukijakuntaa", Def Jam Island -levy-yhtiön toimitusjohtaja Antonio Reid kertoo.

Jos uusi kokeilu ottaa hyvin tulta allensa, mainoksin varusteltuja kansia tullaan näkemään ainakin Bon Jovin, Rihannan ja Kanye Westin kaltaisten supertähtien levyissä.

Kilpailut

Uusimmat