Kuva: Fotolia

Oletko jo kokeillut 3 suupalan kikkaa? Tehokas keino laihduttaa huomaamatta

11.06.2017 21:15 - Karoliina Kotala - Luettu 4 945 kertaa

Jos haaveissa on vyötärön kaventuminen, kannattaa muutama tehokas keino ottaa osaksi arkea.

Kesän kynnyksellä monella on työn alla pieni kevennys. Jo pitkään asiantuntijat ovat vannoneet pienten, mutta tehokkaiden muutosten nimeen ennemmin kuin radikaaleihin nälkäkuureihin ja pienillä muutoksilla todella syntyykin enemmän tulosta kuin moni uskoisi.

Yksi tehokkaista, mutta pienistä muutoksista on kolmen suupalan sääntö. Siinä syödään muutoin normaalisti, mutta jokaisella aterialla kolme lusikallista ruokaa jätetään lautaselle syömättä. Siten päivän aikana tulee automaattisesti syötyä vähemmän. Suotavaa toki olisi, että ruokavalio olisi muutoinkin monipuolinen ja terveellinen.

Muita helppoja ja tehokkaita muutoksia ovat myös seuraavat:

Syö aamiainen kahden tunnin sisään heräämisestä

Älä koskaan skippaa aterioita, vaan huolehdi, että syöt tasaisesti. Siten et sorru herkkuihin ja aineenvaihdunta toimii tasaisesti.

Vaihda lautasta

Syöt automaattisesti hiukan vähemmän, kun vaihdat lautasesi hiukan pienempään. Pienemmällä lautasella pienempikin annos tuntuu suuremmalta.

Suunnittele ateriat

Suunnittele seuraavan päivän tai päivien ruoat etukäteen ja voit myös valmistaa ne. Silloin et sorru herkkuihin tai noutoruokaan nälissäsi.

Kevennä illaksi

Syö riittävä aamupala ja lounas, mutta kevennä aterioita iltaa kohti. Nauti illallinen tarpeeksi ajoissa äläkä napostele välipaloja enää illallisen jälkeen.

Kokkaa 14 päivää

Kokeile kahden viikon ajan valmistaa kaikki ateriasi ja välipalasi itse. Toisin sanoen älä sorru eineksiin tai noutoruokaan. Siten olet selvillä syömäsi ruoan laadusta ja määristä. Suosi erityisesti kasviksia.

Nauti syömisestä

Älä ota ruokailuista ja ruokahetkistä liikaa stressiä, vaan keskity nauttimaan ja maistelemaan ruokaa. Kun syöt, istu alas ja sulje liika hälinä ulkopuolelle. Siten et vain ahmi liikoja, vaan pystyt myös tunnistamaan aiemmin, onko vatsa täynnä.

Lue myös: Treeniliike, jonka avulla saat teräksiset vatsalihakset - ota haltuun jo tänään

Lue myös: Tutkijat varoittavat: Älä jää lankku-asentoon yli 10 sekunniksi!

Lähde: Women’s Health Magazine

Arvostele artikkeli

Uusimmat