Kuva: Shutterstock

Lisää hyvinvointia talven pimeyden keskelle hetkessä - 12 ideaa, joita voit kokeilla jo tänään

26.01.2021 08:15 - Emmi Moilanen

Kirjoitimme aikaisemmin pakkaspäivän takkikikasta, joka näyttää upealta ja on trendikäs valinta talveen. Voit katsoa inspiraatiota supertähtien suosimasta tyylistä täältä.

Lämpimän pukeutumisen lisäksi omaan hyvinvointiin kannattaa panostaa talvella myös muilla keinoin, kun päivät ovat vielä lyhyitä ja väsymys saattaa painaa mieltä normaalia enemmän. Kokosimme listan arjen pienistä teoista, joiden avulla kohotat mielialaa ja hyvinvointia kylmän vuodenajan keskellä hetkessä.

12 virkistävää ideaa:

1. Kokeile aloittaa vaikkapa viikon ajan aamusi joogaten tai meditoiden. Jo muutama minuutti riittää virkistävän vaikutuksen saamiseksi.

2. Lämmittele kylmänä talvipäivänä kuumalla kaakaolla ja kokeile uutta reseptiä. Lisää herkullisia ideoita voit katsoa täältä.

3. Jos mielessä tuntuu risteilevän paljon asioita kerrallaan, mutta et tunnu saavan mistään täysin kiinni, haasta itsesi kirjoittamaan päiväkirjaa esimerkiksi kuukauden ajan. Kirjoittaminen selkeyttää niin mieltä kuin tavoitteitasikin.

4. Käy vaatekaappisi läpi ja vie lahjoitukseen tarpeettomiksi jääneet vaatekappaleet.

5. Jos jaat ystäviesi kanssa samoja tavoitteita ja päämääriä, perustakaa yhteinen ryhmäkeskustelu tätä aihepiiriä varten. Vertaistuki ja tsemppi potkivat tehokkaasti eteenpäin unelmia tavoitellessa.

6. Pidä taukoa sosiaalisesta mediasta ja pohdi, onko asioita, joihin haluaisit käyttää todellisuudessa enemmän aikaa. Sometauko voi tehdä tilaa juuri näille asioille.

7. Kokeile laittaa aamurutiinejasi uusiksi ja ota heti päivän aluksi rauhallista laatuaikaa vain itsellesi.

8. Panosta lepoon ja nukkumiseen. Tee makuuhuoneesta mukava ja seesteinen tila, jossa vallitsee rauhallinen tunnelma ilman töiden tai älypuhelimen aiheuttamia häiriötekijöitä.

9. Pidä hemmotteluilta ja tee kotitekoinen kasvojenkuorinta tai hiusnaamio.

10. Virkistä aivonystyröitäsi ja ryhdy opettelemaan uuden kielen alkeita.

11. Ryhdy kiittämään tietoisesti läheisiäsi asioista, joista olet heille kiitollinen. Voit haastaa itsesi listaamaan myös päivittäin muutaman asian paperille, joista olet erityisen kiitollinen juuri sillä hetkellä.

12. Luo jotakin uutta. Jos et pidä itseäsi idearikkaana tai luovana tyyppinä, aloita luova harrastus esimerkiksi aikuisten värityskirjoista ja päästä värisilmäsi valloilleen valmiiksi annetuissa raameissa.

Lue myös: Ota syksyn ja talven ulkotreeneistä kaikki irti - vinkit esimerkiksi lumen ja mudan hyödyntämiseen

Lue myös: Kourtney Kardashian julkaisi kuvia Suomen Lapista: "Talven ihmemaa"

Lähde: Popsugar

Uusimmat