Juhlat tulossa? Pikadieetti hoikistaa sinut seitsemässä päivässä

31.08.2013 17:15 - Katariina Näreaho

Edessä tärkeä tilaisuus ja haluat näyttää paremmalta kuin koskaan? Kokeile seitsemän päivän dieettiä, joka toimii ihmedieettejä luotettavammin - ilman että näet nälkää.

Jos tärkeä juhlatilaisuus on esimerkiksi lauantaina, aloita dieetti edellisen viikon sunnuntaina.

PÄIVÄ 1: Jätä pois liian jalostettu ja prosessoitu ruoka. Hyvä ohje on: jos et pysty edes lausumaan ruoan ainesosa-luettelon sanoja, saati tiedä, mitä ne ovat, älä syö sitä.

PÄIVÄ 2: Sano ei alkoholille ja pidä drinkkivapaa viikko. Älä juo siemaustakaan alkoholia - edes viiniä päivällisellä. Sen lisäksi, että alkoholi on täynnä kaloreita, se lisää näläntunnetta. Saatat sortua helpommin naposteluun.

PÄIVÄ 3: Nauti kuituja. Vaikka aikoisit jättää kaikki hiilihydraatit pois, älä luovu kuitupitoisista ruoista. Kuitu pitää sinut kylläisenä, etkä tule napostelleeksi pikkunälkääsi herkkuja. Ripottele esimerkiksi pellavansiemeniä maustamattoman jogurtin sekaan tai mantelilastuja lounassalaattisi joukkoon.

PÄIVÄ 4: Syö, syö, syö. Syö tasaisesti pitkin päivää, muutaman tunnin välein. Näin pidät verensokerin tasaisena ja nälän poissa. Pidä kuitenkin annoskoot pieninä. Syö kolme suurempaa ateriaa (300-500 kilokaloria) ja kaksi pienempää annosta (100-150 kilokaloria.

PÄIVÄ 5: Eroon turvotuksesta. Jätä viimeistään tässä vaiheessa pois kaikki ilmavaivoja ja turvotusta aiheuttavat ruoat. Näitä ovat esimerkiksi sipuli, paprika, parsakaali. Syö paljon vettä sisältäviä ruokia, kuten pinaattia, kurkkua ja parsaa. Nesteenpoistajina toimivat kalium-rikkaat hedelmät, kuten banaani ja appelsiini.

PÄIVÄ 6: Huuhtele kehosi vedellä. Solut säilövät itseensä vettä, jos ne eivät saa sitä muualta tarpeeksi. On siis tärkeää juoda vettä 2-3 litraa päivässä. Älä kuitenkaan juo kaikkea kerralla, vaan siemaile pitkin päivää.

PÄIVÄ 7: Proteiini pitää nälän kurissa. Suuri juhlapäivä on koittanut, ja jotta olosi pysyisi keveänä ja uumasi solakkana, aloita päivä proteiinipitoisella ruoalla. Muista kuitenkin, että kuituja on hyvä olla. Sekoita kaurapuuron joukkoon esimerkiksi raejuustoa ja marjoja. Älä myöskään hyökkää päivällä heti vaalean leivän kimppuun, jotta välttäisit äkillisen turvotuksen.

Lähde: Women's Health

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat