Ehkäise lihaskrampit - katso tehokkaat vinkit

13.11.2013 19:45 - Reija Saarinen

Lihaskrampit ovat ikäviä ja saattavat vaikeuttaa myös treenaamista. Onneksi niitä voi ehkäistä muutamalla niksillä.

Lihaskrampit ovat lihaksen tahatonta supistelua. Kramppi voi tulla lähes mihin tahansa, mutta yleisintä se on jaloissa ja käsissä. Ikävät krampit voivat kestää muutamasta sekunnista muutamiin minuutteihin ja ne voivat olla erittäin kivuliaita. Onneksi lihakramppeja voi estää muutamalla pienellä ja tehokkaalla niksillä.

1. Juo paljon vettä

Vesi on paras kehon kosteuttaja ja samalla parhain tapa estää ikäviä kramppeja syntymästä. Useamman vesilasillisen juominen päivässä on siis todellakin suotavaa, varsinkin jos treenaa kovasti.

2. Syö runsaasti vitamiineja ja mineraaleja

Monipuolinen ruokavalio on loistava tapa pitää krampit loitolla. Lisää lautaselle papuja ja perunaa, joissa on runsaasti kaliumia. Tämän lisäksi popsia myös pähkinöitä ja kalaa, joissa on runsaasti magnesiumia.

3. Lämmittele

Kunnollinen lämmittely ennen liikuntaa on erittäin tärkeää. Kevyt lämmittely valmistaa lihakset varsinaista toimintaa varten.

Lähde: Fit and Lean

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat