Kuva: Fotolia

3 naposteltavaa, joita kannattaa aina pitää lähellä, jos haluat laihtua

05.10.2017 16:45 - Karoliina Kotala

Onko haaveissa kilojen karistaminen, mutta herkuttelun lopettaminen tuntuu mahdottomalta? Silloin syytä on tutustua herkullisiin naposteltaviin, joista ei tarvitse kieltäytyä.

Napostelu ei ole huono asia, edes silloin, kun tavoitteena on laihtuminen. Jos aikuinen ihminen syö päivässä kolme ateriaa, on hyväkin sisällyttää päivään kaksi välipalaa, jotka sisältävät noin 150-200 kilokaloria. Siten nälkä ei ehdi yllättää etkä sorru yhtä helposti herkutteluihin tai liian suurin annoskokoihin.

Alla joukko asiantuntijoiden suosittelemia naposteltavia, joita kannattaa pitää lähellä, jos haaveissa on painonpudotus:

Paahdetut kikherneet

Ne maistuvat herkullisilta sellaisenaan ja sisältävät runsaasti kuitua sekä muun muassa kalsiumia, rautaa ja magnesiumia. Lisäksi ne ovat myös vähärasvaisia.

Kreikkalainen jogurtti

Kuohkea, kermainen ja hiukan hapan kreikkalainen jogurtti on mainio välipala. Kalsiumia sisältävä eväs on täynnä proteiinia eikä juurikaan kaloreita tai sokeria. Suosi vähäsokerisinta versiota, jossa ei ole myöskään turhia makeutusaineita.

Papukeitto

Vaikka kyseinen välipala kaipaakin mikrolämmitystä, on se hyvä vaihtoehto. Pavut sisältävät runsaasti proteiinia sekä kivennäisaineita. Ne ovat myös hyviä kuitupommeja ja pitävät nälän hyvin poissa.

Lue myös: Supertehokas vatsalihasliike, johon tarvitset vain vastuskuminauhan - kokeile jo tänään

Lue myös: Vahvista lantionpohjalihaksiasi helposti - katso ohjeet treeniin, joka nostaa samalla kuntoa

Lähde: Women’s Health Magazine

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat