Kuva: Shutterstock

Kyykky on todellinen superliike - katso, montako kertaa se kannattaa tehdä viikossa tulosten saamiseksi

17.03.2019 22:15 - Karoliina Kotala

Kyykky on todellinen superliike, sillä se onnistuu niin kotona kuin salillakin.

Kyykky on tehokas liike alavartalolle, etenkin jos sen tekee oikeaoppisesti. Yllättävää kyllä, vain harva tekee kyykyn oikein ja useimmiten sitä tehdessä pakarat eivät edes aktivoidu, kuten kuuluisi.

Oma kyykkyosaaminen on helppo testata:

1. Seiso suorassa, hartioiden levyisessä haara-asennossa ja jännitä pakarat tiukasti yhteen.

2. Laskeudu alemmas kuin istuisit tuolilla ja yritä pitää koko ajan puristus pakaroissa. Useimmilla puristus pakaroissa ei pysy, joka tarkoittaa, että työn tekevät reidet pakaroiden sijaan. Merkkejä siitä, että kyykky ei mene oikeaoppisesti ovat myös alaselän kipu, polvien kääntyminen sisäänpäin sekä kantapäiden nouseminen.

Jos haaveissa on saada tuloksia kyykkyharjoituksesta, tee kerrallaan 10-15 toistoa, pidä 60 sekuntia taukoa ja toista toinen kierros. Tee harjoitus kolme kertaa viikossa lisäpainojen kanssa.

Alla kyykky oikeaoppisesti tehtynä:

Lue myös: Treenimuodot, jotka voimistavat myös seksuaalista nautintoa - valitse suosikkisi 5 vaihtoehdosta

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat