Kuva: Shutterstock

Tavoitteletko pyöreää peppua? Personal trainer listaa 3 tehokkainta liikettä pakaralihaksille

10.01.2019 22:15 - Emmi Moilanen - Luettu 2 948 kertaa

Valmentajan mukaan maastaveto on yksi tehokkaimmista liikkeistä.

Popsugar-sivusto haastatteli personal trainer Gunnar Petersonia, joka kertoi julkaisulle kolme teholiikettä pakaralihasten treenaamiseen.

- On hyvä tehdä erilaisia variaatioita kyykyistä ja maastavedoista, Peterson ohjeistaa.

- Äläkä pelkää maastavetoa turhaan, mies lisää.

Voit katsoa alta Petersonin täsmävinkit tehokkaaseen pepputreeniin.

1. Maastaveto suorin jaloin

Peterson muistuttaa jännittämään liikkeen aikana pakaralihaksia yhteen. Keskity myös siihen, että voima lähtee jaloistasi eikä selästä.

(kuva: Shutterstock)

2. Kyykyt tangolla

Peterson toteaa, että aloittelijat voivat aloittaa hyvin pelkällä tangon painolla. Pidä vatsalihaksesi jännitettyinä ja tavoittele niin syvää kyykkyä, että polvesi ovat lähes 90 asteen kulmassa.

(kuva: Shutterstock)

3. Askelkyykyt kävellen

Viimeisenä liikkeenä Petersonm suosii askelkyykkykävely, jolloin kyykkyasennossa molemmat jalat ovat 90 asteen kulmassa. Askeleiden välilläeteen astuvan jalan voi nostaa ilmaan 90 asteen kulmassa, ennen seuraavan kyykkyaskeleen ottamista.

(kuva: Shutterstock)

Lue myös: Kolmen liikkeen treeni muokkaa koko vartaloasi - vie aikaa vain 20 minuuttia

Lue myös: Nainen lopetti treenaamisen 30 päiväksi - kertoo nyt hälyttävistä muutoksista kehossaan

Lue myös: 4 liikkeen treeni, jonka avulla saat vatsarasvan palamaan - ota personal trainerin vinkit talteen

Lähde: Popsugar

Arvostele artikkeli

Uusimmat