Kaikki artikkelit

Lähdimme matkalle aivan villeinä. Tällä kertaa päätimme olla rohkeita ja tehdä asioita toisin, kokeilla uusia asioita, jotka normaalisti ohittaisimme. Eipä aikaakaan, kun saimme siihen mahdollisuuden, Itävallan puolella.
”Mä vihaan syksyä”, kuuluu monen suusta näin loka-marraskuun kynnyksellä. Niin on kuulunut omastakin suustani. Silti tänä syksynä löydän itseni nukkumassa lukuisia öitä pimeässä ja kylmässä metsässä. Tukka takussa ja päiviä peilittä tekee ihmeitä itsetunnolle. Vielä kun samalla oppii huomioimaan muita ja sallii itsensä vastaanottaa apua, on matkalla kohti tervettä omanarvontunteen muutosta.
Musiikki, ystävien tuki ja liikunta ovat suosittuja keinoja epävarmuuden karistamiseen.
Flamingo Spa eräänä loppukesäisenä lauantaina. Vaihdan vaatteeni bikineihin hotellihuoneessa ja kääriydyn valkoiseen, koppuraiseen kylpytakkiin. Toivon, etten löydä jonkun toisen hotellivieraan alushousuja froteetakin taskusta, kuten kerran Tallinnassa. Onni potkii tällä kertaa ja olen valmis siirtymään kylpylän trooppiseen ilmanalaan. Ennakko-odotusten mukaisesti tässäkään kylpylässä ei ole mahdollista uida kylpytakissa, vaikka kuinka haluaisi. Se on otettava pois – pois, vaikka sen alta paljastuukin kaikki, mitä yritän arjessa piilotella.
Liian usein huomaamme itsessämme vain negatiiviset seikat. Omaa ajattelutapaa on kuitenkin mahdollista muuttaa.
Iskra Lawrence kärsi syömishäiriöstä teini-ikäisenä sen vuoksi, että hän vertasi itseään muihin aivan liian paljon.
Omista rajoista kiinni pitäminen sekä oman ajan arvostus ovat asioita, jotka jokaisen tulisi oppia.
Kriittisyys omaa ulkonäköä kohtaan vaikuttaa yhä useamman naisen hyvinvointiin.
Lempeää asennetta itseään kohtaan on mahdollista harjoitella, ja esimerkiksi peilin edessä vietettyä aikaa tulisi vähentää merkittävästi.
Esimerkiksi omista mielipiteistä vaikeneminen jatkuvasti voi saada itsetuntosi laskemaan.
Omien vahvuuksien hyödyntäminen tuo elämään onnistumisen tunteita, jotka puolestavaan vahvistavat itsetuntoa tehokkaasti.
Nopeasti luovuttaminen ja terveyden laiminlyönti ovat seikkoja jotka paljastavat, että et ehkä arvosta itseäsi riittävästi.
Negatiivisen ajattelun kierre laskee itsetuntoa ja mielialaa.
Yleensä tällainen ihminen ei edes itse tiedä kärsivänsä sairaudesta.
Älä soimaa itseäsi tekemistäsi virheistä ja harjoittele negatiivisten ajatusten kääntämistä positiivisiksi.
Itsevarmuutta voi lisätä asettamalla itsensä epämukavuusalueelle ja havaitsemalla sekä omat vahvat puolet että negatiiviset ajatusmallit.