Kaikki artikkelit

Haluatko aloittaa aamusi mahdollisimman vähällä sokerilla tai nauttia iltapäivällä välipalan, joka ei sinkoa sokerihumalaan? Oheinen pähkinägranola on oma suosikkini, joka uhkaa aina loppua kesken!
Urheilusuorituksen jälkeen on hyvä pitää huolta myös siitä, että lautaselta löytyy proteiinin lisäksi myös vihanneksia.
Muun muassa hedelmälohko ja maapähkinävoi on erinomainen yhdistelmä.
Nopeaan välipalaan tarvitset vain kolme ainesosaa.
Esimerkiksi avokado ja tumma suklaa virkistävät pahimman iltapäiväväsymyksen keskellä.
Taatelit ovat helppo ja nopea välipala syötäväksi juuri ennen treeniä. Myös viinirypäleet vähärasvaisella juustolla antavat urheilusuoritukseen tarvittavaa lisäenergiaa.
Esimerkiksi maapähkinävoi ja omena ovat helppo sekä nopea yhdistelmä treenin jälkeiseksi välipalaksi.
Parasta on, että tämä muutos ei vaadi suuria.
Onko haaveissa kilojen karistaminen, mutta herkuttelun lopettaminen tuntuu mahdottomalta? Silloin syytä on tutustua herkullisiin naposteltaviin, joista ei tarvitse kieltäytyä.
Esimerkiksi murot ja välipalapatukat voivat aiheuttaa lisätyn sokerinsa ansiosta verensokerin heittelyä ja näin ollen myös kiukkuisuutta.
Kreikkalainen jogurtti ja banaanit ovat täynnä ravintoaineita, jotka taistelevat tehokkaasti pöhöttynyttä oloa vastaan.
Australialaisessa päivähoitopaikassa pyritään huolehtimaan lapsen terveellisestä ruokavaliosta, lapsen vanhempia ohjastamalla.
Smoothie Bowl eli smoothiekulho tuo vaihtelua perinteiselle smoothiejuomalle. Kulhosta nautittava smoothie oli kovassa huudossa muutama vuosi sitten Amerikassa, josta se rantautui myös meille Suomeen.
Talven tullen kannattaa lisätä ruokavalioonsa keltaista ruokaa.
Jos nälkä yllättää kesken kiireisen päivän, on herkullinen pelastus itse tehty välipalapatukka täynnä hyviä vitamiineja.
Valitsemalla välipalasi oikein, voit ehkäistä uuvuttavaa iltapäiväväsymystä.